de wet van Murphy

16 oktober 2009

Gisteren had ik een vrije dag! Omdat ik vorig weekend op kamp ging, had ik recht op een dagje recup! Kan ik eindelijk eens meeklappen met de mensen uit de prive-sector!

Het weer viel super tegen, wel droog, maar geen zonnetje te zien.  We reden naar Forest Hall, een super groot nature reserve met een eigen strand, zwembad, lodges, prachtig ingericht! Na 15 minuten op het domein te rijden kwamen we uit op een prachtig strand met een mooi zicht op heel de baai. We vonden heel mooie schelpen, fossieltjes, stenen...

Uiteraard kreeg ik daarbij van Bruce een uitgebreide wetenschappelijke uitleg, waar mijn bio en aard collega`s wild van zouden worden! Marc, ik kan begrijpen waarom je in dit land een beetje je hart verloren hebt!

Toen we verder wilden rijden, bleek dat de autosleutel in twee gebroken was... En bovendien geen reservesleutel. Onvoorstelbaar! Blijkbaar heeft landrover hier de reputatie van jaguar en alfa romeo: je hebt er een om mee rond te rijden en een die in herstelling is. Maar wat ze hier allemaal een beetje hebben zijn overlevingstechnieken voor in de "brouse". Een extra setje kabeltjes, wat werkgerief, dashboard opengevezen, hier en daar wat draadjes verbonden, twee dingen aan elkaar gekleefd, schroevendraaier ergens onder de motorkap gestoken en hij draaide! Spijtig genoeg zat hij nog in stuurslot in daarvoor moesten we het stuurslot voor breken... Terug naar het huis en de workshop, groter gereedschap, een half uur terug wandelen, autosleutels in de auto vergeten, met een ijzerdraad ingebroken in eigen auto, slot gebroken, alles min of meer aan elkaar gekleefd en we konden weer verder!

We hielden een picknick op het hoogste punt met zicht op de baai. Ondertussen leerde ik heel wat nieuwe bloemen en planten kennen! Je zal er enkele op de foto`s zien!

Het was een heerlijke dag! Wat deed het deugd om gewoon te genieten van het leven! De dagen bij BIA zijn soms zo druk dat ontstressen in Zuid-Afrika er niet bij is! We sloten de dag af met een low budget dinertje bij de surfclub! Een adresje om te onthouden: heerlijke Aziatische gerechten, gelukkig niet te pikant!

Vandaag heb ik al les gegeven en studie gedaan en nu ben ik een uurtje vrij. Om 1 uur vertrekken we met de meisjes van Craggs richting Kranshoek waar we op kamp gaan met 70 BIA meisjes vanaf grade 8. Een verslagje volgt zondag!

Ondertussen tel ik ook af naar het bezoek van mijn ouders.  Nog twee weken en ik ben in Cape Town airport om hen op te wachten!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl