weekend!

13 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Je ziet dat mijn leventje hier gevuld raakt hé. Ik schrijf al niet meer alle dagen...

Vrijdag was een leuke dag op school. Alles verliep zoals 's morgens werd afgesproken. Bovendien had de directeur Meneer Louw goed nieuws. Volgend jaar krijgen ze een nieuwe leerkracht en eentje meer ondersteunend personeel!  Super hé!
's Middags recht naar Rocky's voor een rustig middagje in de zon, 's avonds braai met ongeveer 40 man, met z'n allen in de hottub, veel te laat in ons bed, maar wel heerlijk blijven slapen in tenten op het terrein.  Ik heb een tent gedeeld met Lieve en dat was natuurlijk lachen geblazen!

Zaterdag was een zalige dag. Stralende zon van 's morgens tot 's avonds! Ontbijt werd geserveerd om 11.30, want van 9 tot 11 was het rugby Nieuw Zeeland - Zuid Afrika. Dan kan je natuurlijk niet verwachten dat drie mannelijke koks ontbijt voorzien hé.  Gelukkig won Zuid-Afrika, dus iedereen in topvorm.  We reden van Rocky's naar Nature's Valley, een afgelegen strand waar we petanque speelden en van de zon genoten. Ik nam er ook een duik in de oceaan, koud, gigantisch veel stroming, maar wel verfrissend.

's Avonds trokken we naar Flashback's want we vierden afscheid van het trio. Chris en Arnie van Rocky's kwamen ook nog naar de stad en met z'n allen zwierden we ons op de dansvloer.

Vandaag was het opnieuw een stralende dag! Dus met Bruce (een vriend uit Rocky's) naar het strand. Geen walvissen of dolfijnen, maar wel fantastische golven.  Bruce woont niet ver en heeft een zwembad, dus daar gaan lunchen, gezwommen en heerlijk in het zonnetje gelegen.  Hij weet reuze veel over natuur, klimaat, beesten, dus ik ben wat slimmer geworden!

Vanavond nog eens met het thuisfront kunnen skypen, mama en papa hun reis komt stilletjes aan dichter bij... Nu kan ik concreet plannen maken rekening houdend met alle tips die we hier krijgen.

Morgen een nieuwe werkweek en woensdag komt Joke aan, de vrijwilligster die ook tot juni zal blijven. Spannend!

1. tina:
    14 september 2009
    Hello there levensgenieter,
    Tof tof en seg ons Jorgi aan de waterpijp :-) Goe bezig!!!
    Have fun.

GRTS
    Tina
  2. Bart Callaert:
    15 september 2009
    Hallo Jorgi,
    Zo te horen en te zien, valt je avontuur in Zuid-Afrika geweldig mee. Het is prettig om te zien dat alles zoveel vrolijkheid uitstraalt hoewel iedereen het daar moet stellen met een pak minder luxe en comfort.
    Hier ten huize Callaert gaat alles na de vakantie weer zijn gewone gang. Karin opnieuw naar school met een veel toffere klas dan vorig jaar. Nele al naar het voorlaatste jaar STW en volop in voorbereiding van haar toneelopvoering in oktober. Joris die alle dagen nu samen met mij naar het nieuws kijkt, want daar zijn bij economie punten mee te verdienen. In oktober mag hij in de bib van Aartselaar ook zijn zelf geschreven boeken voorstellen. En ik ben opnieuw aan de slag met cijfertjes, marges, marktaandelen enzomeer. En daartussen af en toe zwemmen en samen met Karin een 12 weken trainingsprogramma afwerken voor de conditie (fietsen op rollen met een hartslagmeter!).
    Je log is een fantastische manier om op de hoogte te blijven van je belevenissen.
    Hou je ginder haaks en stapel de ervaringen op.
    Groetjes,
    Bart