nieuwe vrijwilliger

17 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

En toen was het bijna weer weekend...  Op maandag maakte ik kennis met de Afrikaanse bureaucratie. Twee uren heb ik rond gelopen en getelefoneerd voor mijn verzekeringspapieren voor de auto in orde waren. Contact opnemen met de gemeente Boom, naar Cape town rijden voor een blad, contact met de consul generaal, het was een boeiende maandagmorgen. `s Middags ben ik beginnen verbeteren aan de examens van grade 8.  Onvoorstelbaar hoe slecht sommigen scoren! Op dinsdag moest ik met Georges op pad om cadeautjes te kopen voor petekinderen. In de namiddag gingen we de cadeautjes aan huis brengen met een groepje toeristen. We bezochten het petekindje van Herman Van Rompuy.

Op woensdag verbeterde ik de grade 7 klassen en ook hier heel wat tekorten. Studeren hebben vele niet geleerd, ze begrijpen het nut er niet van, de motivatie is vaak zoek, maar ik denk dat dat ook komt door het (al dan niet) uitzichtloze van hun situatie.

Om drie uur `s nachts arriveerde Joke (die hier ook zal verblijven tot juni) aan de shell, dus ik met mijn nissanneke er naartoe.  We kletstem gezellig tot 4 uur, maar mochten gelukkig uitslapen!

Ik gaf haar vandaag een rondleiding in het centrum en ging ook naar de kapper. Een leuke ervaring, gezellig gelachen met de kapster, het resultaat mag je zelf beoordelen...

Sinds vanmiddag keerde het weer en het is hier nu weer gigantisch aan het regenen en waaien. Gek hoe je hier op een dag drie seizoenen kan meemaken! Vanavond gingen we met de ploeg vrijwilligers en Isabelle een pintje pakken in de surfclub, een kroegje waar ik vast en zeker nog zal terugkomen.

Morgen houden we een gigantische opruimactie in kurland, de township waarin mijn school ligt. De leerlingen van grade 7, 8 of 9 (dat kan hier op het laatste moment nog alle kanten uit, een weekplanning is hier nog niet ingevoerd...) zullen samen met een heleboel vrijwilligersorganisaties de township verlossen van alle zwerfafval.

Aansluitend trekken we naar Rocky`s en hoe dat zal verlopen, kunnen jullie vast al voorspellen!

Tot binnenkort met meer nieuws en foto`s!