poetsen en feesten

20 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

De voorbije dagen waren gevuld met poetsen en feesten.  Op vrijdag ruimden we met 200 leerlingen kurland village op.  Elke leerling kreeg een lotje en datzelfde nummer op de hand geschreven. Op het einde van de opruimactie leverden ze het lotje in voor een hotdog en een frisdrank.  Om ze extra te motiveren lootten we 40 prijzen weg: T-shirts, petjes, aankoopbonnen van de supermarkt. Ze waren allemaal reuzeblij.

Aansluitend trokken we naar Rocky's voor een heerlijke braai, ontspannen in de hottub en genieten van de warmte van de verschillende haarden.

Na een rustige voormiddag trokken we naar het strand waar we met z'n zessen een stukje strand opruimden.  We kregen een data sheet mee, zodat ze kunnen bijhouden welke afval er gevonden wordt en hoe ze mensen kunnen sensibiliseren.

Arnie nodigde ons uit voor een verjaardagsfeestje bij een vriendin.  Het was een gigantisch huis, super grave muziekinstallatie, goeie muziek, een shotterkaske, lekkere borreltjes en opnieuw een lekkere braai met (geloof het of niet) salade, dressing, stokbrood en groenten! We voelden ons net iets minder carnivoor dan de vorige braais.

Vandaag is het echt lazy sunday!  We vullen onze blogs aan, wisselen foto's uit, enkelen zijn naar een viering in een township met Uncle Georges, ik trek seffens naar het strand, gewoon genieten van het leven!  Ontstressen in Afrika is er tijdens de week niet echt bij. We zijn voortdurend bezig met verschillende projectjes. Dus hangen we in het weekend echt de toerist uit. Heerlijk, beetje bekomen van alle overweldigende indrukken van tijdens de week...

Neem zeker een kijkje bij de foto's. De kinderen hun enthousiasme is aanstekend! Nog een vraagje, als je reageert, voeg je dan even je achternaam of zo toe. Niet iedereen zijn naam is zo origineel als de mijne (hihi!)

1. N.Michel en T.Lieve:
    20 september 2009
    Hallo Jørgi,
    ons vorig berichtje van ± 10/09 is niet gelukt, we zagen het in elk geval niet verschijnen. Hier dus nog een poging.
    We genieten van je verhalen en we horen dat het je heel goed afgaat. Doe zo voort !
    Ben je ondertussen je autootje (knap !) en het linksrijden al goed gewoon ?
    We hebben samen met onze australische vrienden een weekje bij onse duitse vrienden in Neustadt doorgebracht. Sept. = wijnfeesten : plezant !
    Nu terug naar het gewone leven : N.Michel werken en T.Lieve Spaanse les, keramiek en Welzijnsschakel.
    Geef ons nog eens wat typische afrikaanse woordjes mee in je blog (karrie, sleurhut enz.)T.Lieve (beetje taalfreak) is er gek op.
    Veel liefs
    T.Lieve en N.Michel
  2. francoise en christianne:
    22 september 2009
    He buurvrouw.
    Heb ons ma meegesleurd tot aan de pc en al je blogs laten lezen en naar de foto's laten zien . Ze was onder de indruk maar is blij dat je het goed maakt. Doe zo verder groetjes uit Boom.