vakantie

23 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Maandag was een dag die op z'n Afrikaans begon. De enige secretaresse was afwezig (wat wel vaker voorkomt) en de directeur moest om 10 uur naar een vergadering. Dus moest ik nog even de telefooncentrale en het onthaal bemannen, wat een avontuur is, want de meeste telefoons en bezoekers zijn in het Afrikaans.

Nadien zorgde ik ervoor dat mijn autootje klaar is voor de trip, want vanaf vanavond hebben we vakantie! Dat betekent dat we tot 5 oktober vrij zijn! Jiepie!

Dus driehoek, krik, vloeistoffen, banden, alles gecheckt.  Bovendien heb ik me een gps aangeschaft omdat de transkei blijkbaar nogal een woest gebied is om door te rijden en daar wil ik dus nergens stoppen om de weg te vragen. Het wegennet van 9 Afrikaanse landen staat er op, dus wie hem achteraf eens wil lenen, geeft maar een seintje hé!

Dinsdag reden Joke en ik naar de Craggs, omdat we daar actief zullen meewerken aan naschoolse activiteiten, samen met Mike, een Schot die bij Rocky's vrijwilliger is. We zetten een aantal zaken op punt met de leerkrachten, terwijl een aantal leerlingen een geweldig zelfgeschreven liedje aan het opnemen waren! Echt graaf! Onvoorstelbaar hoeveel gevoel voor ritme ze hier allemaal hebben!

's Avonds trokken Joke en ik naar Nothando, waar ik bij het poolen volledig werd afgedroogd.  Gelukkig heb ik nog 10 maanden de tijd om revange te nemen!

Vandaag gingen Joke en ik in George (op 100 km) twee internen oppikken omdat het ook voor hen vakantie is. Ze studeren daar omdat er dichterbij geen beroepsschool is.  Geloof het of niet, maar er stond er maar eentje te wachten, de andere had blijkbaar vorige week een lift naar huis gekregen en was niet terug geraakt! Moet kunnen! Het is een mooie rit, waarbij we voortdurend naast de oceaan rijden, prachtig!

Deze namiddag genoot ik van de stad, wat kuieren in de winkelstraat, nadien heerlijk gewokt en valiesje gepakt!

Dus nu komt er een weekje radiostilte gevolgd door een berg verhalen en foto's!

Voor de liefhebbers: nog een woordje Afrikaans: blokraai = kruiswoordraadsel (grappig hé)

Elke, Gerlinde, Joke en ik vertrekken morgenvroeg met de auto naar Port Alfred en daarna rijden we door naar Coffee Bay. Wat er nadien nog op het programma staat, hangt af van een aantal factoren. Jullie zullen achteraf alle verhalen wel horen!

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl

1. Florence:
    24 september 2009
    Prettige reis! en veel fotootjes nemen hoor! Nadien eens skypen?
    Florence
  2. Ilse:
    26 september 2009
    'Vakantie in vakantie' lijkt het wel !
    Veel plezier !
    Ook groetjes Anka, nog efkes en ze heeft haar eigen pc !
    (Lees je ook chatberichtjes op skype ?)
  3. tina:
    28 september 2009
    Geniet van je trip & benieuwd naar alle verhalen
    :-)!!!
    GRTS
  4. karlien heyman:
    29 september 2009
    Halloookes!

supertoffe verslagen! Ik vind het toch maar raar om voorbij uw huizeke te joggen en te weten dat je ver weg bent....Het loopt hier allemaal goed, drukske maar leuk...
    dikke kussen
    Karlien