port alfred

24 september 2009 - Port Alfred, Zuid-Afrika

Hoi allemaal!  Daar ben ik weer na een weekje vakantie.  Het lijkt wel of ik een wereldreis maakte, zoveel verschillende indrukken en landschappen!

Onze eerste vakantiedag verliep prima.  We vertrokken vroeg via port elisabeth naar port alfred.  De weg was prachtig! We reden door het Tsitiskamma national park en genoten van de stilte om ons heen.  Het blijft wel wennen aan het wegennet, je mag hier 120 km/uur rijden op een baan zonder middenberm.  Betekent dus dat je auto's passeert tegen 120 per uur, gewoon zoeoeoef. En telkens zo'n mini snokje aan je stuur.

Vanaf port elisabeth namen we op aanraden van vrienden een kleinere baan, de R72, naar port alfred.  We passeerden onderweg een vriend en volgende de Afrikaanse vriendelijkheid, zette die meteen zijn auto aan kant om nog een goede reis te wensen.  Het is echt onvoorstelbaar wat een warm hart ze allemaal hebben. Deze weg was echt prachtig, we reden dicht tegen de oceaan en af en toe kwam die even piepen tussen de rotsen daar waar een rivier erin uitmondde.

Port alfred is een klein dorpje dat heel bekend is voor waterrecreatie.  Heel wat huizen hadden hun eigen steiger en bootje liggen.  Het strand was prachtig met precies echt sahara zand. Uit de wind genoten van het zonnetje en ik van de rust na 5 uren rijden. Mijn nissanneke doet het trouwens prima (gert en bert, ik ik had ook niet anders verwacht hé!). Vier vrouwen en alle bagage en nog steeds alle bergen op en af zonder probleem!

's Avonds trakteerden we onszelf op een heerlijke pizza, want in de backpackers stonk het vreselijk naar 2 grote honden, die leefden in alle ruimtes waar overal vasttapijt lag... Als ik geuren kon opsturen, was die er zeker niet bij!