vertrek

18 augustus 2009 - Londen, Verenigd Koninkrijk

Je hoort me al komen, gewoon nog meer kriebels… wat zal het heerlijk zijn om nog eens uit te slapen!  Eerste sms’je van de dag vertelt me dat mijn vlucht Londen-Johannesburg met 2 uren vertraagd is… Hopen dat het daarbij blijft, want anders komt mijn derde vlucht in het gedrang… En opnieuw rinkelt de gsm vaak, onvoorstelbaar hoeveel mensen mijn vertrekdatum onthouden hebben!

Papa, die een krak is in het inpakken van valiezen, stopt het laatste weg, zodat ik met 40 kilo bagage in twee goed geladen koffers de reis zal aanvangen. Een lunch met allerlei lekkere dingen, want daar is mama dan weer super in en dan arriveren Ingeborg en Kaat.

Om half drie gaat het richting Zaventem langs een opgebroken E19, mijn ouders vooraan en een rustgevende Kaat aan mijn zijde. En plots weet ik wat ik vergeten ben: mijn horloge ligt nog bij de lavabo… Ach ja, je kan ergere dingen vergeten hé! Fast bag drop off, nog even wat checken voor de terugvlucht, iets drinken en dan is het echt tijd voor de douane. Net zoals bij mijn vertrek naar Zweden krimpt mijn maagje even bij elkaar… Maar “een jaar vliegt zo voorbij en het wordt een fantastisch avontuur”, dus doorbijten en achter het hoekje verdwijnen is de boodschap…Uiteraard piept bij de controle alles en word ik op m’n sokken volledig gefouilleerd… Surprise surprise, mijn bh heeft muzikale beugels!
Nog snel een telefoontje met Mikaela en wat sms’jes versturen en tijd om te boarden. En hier zit ik dan, in één van de grootste vlieghavens van Europa en mag ik strakjes mijn food voucher van 5 pond inruilen voor wat lekkers.
Morgen, na hopelijk een goede nacht, sta ik op Zuid-Afrikaanse bodem!