Johannesburg

19 augustus 2009 - Johannesburg, Zuid-Afrika

Na een nacht die eeuwig lijkt te duren is het een heel zachte landing in Johannesburg. Ik voel al mijn spieren en mijn buik is een wasmachine, maar ik ben weer een vluchtje dichter bij het einddoel! Gelukkig zijn mijn beide koffers er bij en mag ik ze bovendien meteen inchecken voor de derde vlucht.

Dit keer verzorgt kulula de vlucht, een maatschappij die nog maar een half jaartje bestaat en veel gevoel heeft voor humor (dat kan je checken op hun website!).  Groot, blank, lichte haarkleur, D-cup, ik weet niet welke factor de bediende overtuigd heeft, maar ik moet in elk geval geen boete betalen voor de 2 kilo overgewicht (van de valiezen hé), “It’s ok lovely lady!” En opnieuw begin ik met een handbagage van 9 kilo aan een tocht langs de winkeltjes. En inderdaad je vindt hier heel wat herkenbare dingen, van Kentucky fried chicken tot Subway.

En geloof het of niet, binnen 1 uurtje stijg ik op naar George en om half 5 word ik opgewacht door iemand van BIA. Ik ben super benieuwd…