vernissen

24 augustus 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vanmorgen mochten we wat langer slapen en tegen half elf waren we in Kranshoek, een derde school waar we mee samenwerken.  We moesten de buitenzijde van een houten klas (denk maar aan een groot tuinhuis) schuren en vernissen. Tijdens de pauzes kwamen de leerlingen meehelpen en dat was reuze grappig.  Kon ik meteen een beetje Afrikaans oefenen!  Ze zijn volledig gefascineerd door onze huid en ons zachte haar.  Ze wilden voortdurend kapster spelen met Leen's en Lieve's haar!

Ik was 's avonds echt moe maar voldaan! We maakten macaroni met kaas en dat lukte wonder boven wonder met cake bloem en hele dondergele gouda kaas. Het zicht was wat anders dan gewoonlijk, maar de smaak was prima! Daarna even met Jo aan de pc gewerkt en hij zorgde ervoor dat ik met een toetscombinatie mijn ø kan typen. Super hé! (Jullie zullen het wel een vreemde kronkel vinden, maar ver van huis en dan ook nog even je naam kwijt in mails is een beetje gek.)

Dank je wel voor jullie leuke blogreacties en mailtjes x

1. valerie:
    25 augustus 2009
    Heeeeey Jorgi, leuk om je verslagjes te lezen en je foto's te zien!! Je bent er nog maar net en hebt precies al keiveel gedaan! Geniet ervan
    dikke kus
    Val xxx
  2. Noëlle:
    25 augustus 2009
    Hey Jorgi!! Echt super om je eerste reisverhalen te lezen. Ik ben blij voor jou dat alles vlotjes verloopt. Enjoy!!!! xxx Noëlle
  3. Florence:
    Hey Jorgi met een streepje,
    Het is inderdaad ongelooflijk wat je allemaal al gedaan hebt op die korte periode. Als je zo gaat voordoen kan je een boek schrijven bij je terugkeer. Geniet ervan en veel succes met je eerste lessen!
    Florence en Co
  4. t.monique:
    dag Jorgi,
    ik zoek nog niet naar het streepje!
    Je hoeft daar blijkbaar niet naar werk te zoeken; zo gaan de dagen open en toe.

wij hebben vandaag een fietskameraad van n.luc begraven : 49jaar. Op weg naar het werk door een dronken chauffeur van het fietspad gemaaid!
    Dat moest ik ook even kwijt.
    take care en veel groetjes
    t.monique
  5. hilde:
    Hé Jorgi
    frijn om jou zo nabij te kunnen volgen
    vernissen ? leuk hé
    ook ik heb tijdens de vakantie al veel schilderwerk ( bij onze kinderen ) achter de rug
    geniet met volle teugen van Afrika, énig land .
    Liefs
    Hilde
  6. ingeborg:
    26 augustus 2009
    hola!
    Veel succes morgen met de lessen en vooral met de wekker en de ochtendwandeling! x ingeborg
  7. Kaat:
    26 augustus 2009
    Jorgi,
    Wie had dat ooit gedacht, jij zooo vroeg uit de veren... Ik duim voor het lesgeven!
    Kaat