zondag rustdag

23 augustus 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Na een heerlijke pasta, met wijn uit de streek (!) en een grappig pool-spel in de jeugdherberg deed mijn bedje super deugd. Ik mocht vandaag voor de eerste keer op Afrikaanse bodem uitslapen en dat was super!

Ontbijt in mijn pyjama in de zon! Ja, ja, niet te geloven, de temperaturen waren vandaag wat aangenamer! Ik kon al een laagje uitlaten.

Deze voormiddag lessen voorbereid, lunch op het terras en daarna zijn we te voet tot bij global village gestapt (een viertal km klimmen en dalen). Hier verkochten ze plaatselijke producten en daar waren echt prachtige spullen bij! Het aansluitende ijsje maakte de dag helemaal compleet! Bovendien kregen we onverwacht een lift de berg weer omhoog en dat was echt de kers op de taart.

We wandelden nog wat door de hoofdstraat en dat was een leuke verrassing, want hier zijn heel wat leuke winkeltjes en terrasjes. Dat wordt een leuke afwisseling bij de miserie van de townships, want wat ik daar voorlopig van gezien heb, is schrijnend!

Vanavond foto's gaan uploaden in de jeugdherberg, want hier thuis is de internetverbinding daarvoor te licht. En dat is voorlopig al voor een paar foto's gelukt, dus geniet ervan!

1. lieve:
    24 augustus 2009
    dat ziet er daar mooi uit! ik heb alvast met veel plezier je blogjes van de eerste week gelezen. Ik ben ervan overtuigd dat je daar op je pootjes terecht komt... veel succes bij de start van je lessen en tot hoors!
    lieve en co,
  2. Ellen:
    Hej Jorgi!
    Heb me vandaag (eerste dag terug op het werk) en dus nu pas je mail gelezen en me direct op je blog geaboneerd! Leuk om zo snel je ervaringen al te kunnen lezen. Klinkt alsof je het daar al helemaal gewoon bent, maar daar verschiet ik niet van!
    Je vertrekverhaal bracht ook weer wat herinneringen aan onze tijd in Zweden terug.
    Geniet ervan, hé!!!
    Dikke knuffel,
    Ellen en co
  3. Kathleen:
    Hoi Jörgi,

ik ben net terug van Frankrijk en ben direct mijn mail gaan checken. Ik was heel blij met al wat nieuws van jou. Ik heb echt met jou in mijn gedachten gezeten, ik voelde precies een beetje van jou spanning. Het deed me dus echt deugd om goed nieuws van jou te krijgen. Het lijkt daar allemaal wel in orde te zijn, hé. Ik ben benieuwd naar alle volgende verhalen. Groetjes Kathleen, Filip, Stef en Yanne XXX
  4. Kaat:
    25 augustus 2009
    Jorgi,

Het is hier telkens gezellig om samen met onze Seppe je reisverhalen te volgen. We zijn steeds nieuwsgierig naar al je nieuwe ervaringen.
    Je voelt je er al helemaal thuis, zo te horen!
    Een dikke toet van ons allen,
    Kaat