nieuw schooljaar

17 januari 2010 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Inderdaad, de vakantie is voorbij en we zijn er meteen ingevlogen! Een mengelmoesje van foto's waar ik best een woordje uitleg bij geef. Je vindt ze bij picasa, mapje januari.

Vorige zaterdag zijn we naar het barnyard theatre gegaan. Het was grandioos! Iedereen zat rond tafels en mocht zijn eigen picknick meebrengen. Gezellig! Het bandje zong allemaal liedjes van Abba en Queen en we genoten met volle teugen! Ik ontmoette ook twee vrijwilligers van vroeger die nu even op bezoek komen. Inge blijft nog twee weken en wat bleek, ze groeide op in Aartselaar en is oud-leerling in Sint-Jozef! We hadden meteen veel om over te kletsen. (Niet dat kletsen voor mij zo'n probleem is natuurlijk.)

Zondag deden we voor de verandering nog eens een braai met Liesje van Holiday Plett zodat ik meteen eens kon horen naar een appartementje voor mijn ouders, want geloof het of niet, ze komen nog eens op bezoek. Leuk hé! Ondertussen is dat appartement geboekt, dat is hier echt leuk, want ik bezoek altijd een aantal appartementen en spring dan een paar keer bij Liesje en Nicky op kantoor binnen en daar is het altijd een gezellige boel!

Op maandag startten we weer op kantoor en Inge en ik gingen bij PEP inkopen doen. Nadien maakten we in een slaapkamer een echt winkeltje: 400 broeken, 800 hemdjes, 800 paar sokken, 400 paar schoenen (die staan in de garage), ... Volgende week gaan we dat allemaal uitdelen in de scholen waar de petekinderen zitten. We vulden 400 pennenzakjes met kleurpotloden, balpennen en schrijfpotloden. Op dinsdag openden we alle kerstcadeaukes en de kerstbrieven van de peetouders, we vertaalden de brieven naar het Engels waar nodig.

Woensdag startte het schooljaar, dus ging ik assisteren in de Crags. Het was super leuk om iedereen terug te zien na 4 weken vakantie. De leerlingen stonden me op te wachten en kwamen een hele uitleg doen. Op het computersysteem moest ik een aantal aanpassingen doen, klaswijzigingen doorvoeren, nieuwe leerlingen invoeren, ...

Donderdag ging ik voor de eerste keer naar Plett Sec, een secondary school met meer dan 600 leerlingen. Ik was reuze zenuwachtig, het is een grote school, veel nieuwe collega's en een groot gebouw. Samen met Niki Manuel zal ik lesgeven in de grade 10 and 12. In elke klas zitten een 50-tal leerlingen, dus ze kan best wat hulp gebruiken! De directeur hield een speech in de aula, daarvan zie je ook een foto.

Op zaterdag had ik samen met Niki een toelichting over het nieuwe leerplan voor grade 12. We vertrokken om half zeven (op een zaterdag... amai amai) naar George. We leerden niet zo heel veel bij, maar nadien hadden we veel plezier! We gingen samen naar het shopping center en gibberden heel wat af. Spijtig genoeg kregen we ook veel rare reacties op het feit dat een blanke samen met een kleurlinge optrok, wat een gek land is dit toch, alsof kleur zoveel verschil kan maken...

Op zondag kreeg ik van Bruce mijn eerste surfles, we startten met een bodyboard en dat was al meer dan grappig genoeg! We staken strijk van het lachen en na een uurtje zeewaterborrels en overal zand zakten we af naar de lagune om samen met Liesje en Jarrod van de zon te genieten.

Vermits ik sinds vorige week een abonnement heb bij het openluchtzwembad zijn we ook al elke dag gaan zwemmen. Sporten doet een mens toch echt altijd ongelooflijk veel deugd hé! Deze week verdelen we de 400 uniformen, dus wat afwisseling met sporten kan geen kwaad.

1. Hanne:
    18 januari 2010
    Hoi Jorgi, een echte aanrader voor je ouders is The Singing Kettle !!! Geweldige en onvergetelijke locatie ! Echt doen !!
  2. Karlien:
    18 januari 2010
    Beste Jorgi,
    Zag toevallig je blog op reislogger..
    ik kom 11 februari ook voor een jaartje in Plett werken (in een andere organisatie), kan ik je per email contacteren?
  3. Christopher:
    20 januari 2010
    Hey Jorgi,
    Het lijkt me daar wel een interessante ervaring die je daar opdoet! Volgens mij ga je dit nooit meer vergeten. Hoe is het daar voor de rest? Veel amusement en succes in al wat je daar doet!