een nieuwe thuis

30 augustus 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Mijn eerste nacht in mijn echte kamer voor de hele periode was heerlijk!  Wat een verschil om echt een plekje van mezelf te hebben! Meteen alles uitgepakt, plaatsje gegeven, versiering aangebracht (mercikes hé mikaela, kaat en els) en uitgeslapen. Ik lig er veel rustiger en hoor alleen de vogels fluiten, maar dat ken ik al van mijn eigen twee schepseltjes (hoe gaat het met mijn vogeltjes, Kim? vrolijk zoals altijd?). Het huis zelf was veel rumoeriger en de muren lijken van karton te zijn... Nog even wennen aan het feit dat ik drie deuren moet openen en sluiten om veilig in mijn bedje te liggen, maar dan slaap ik heerlijk gerust! Ik heb er ook een eigen badkamertje met wc en douche.

Onvoorstelbaar wat een verschil het voor me maakt! De voorbije twee weken waren heel zwaar. Heimwee had ik nog nooit gehad, maar nu kan ik er van meespreken. Vreselijk! Het weer, de vermoeidheid, de spiertjes, het gebrek aan ruimte en de aanpassing op de job maakten dat ik thuis ongelooflijk miste. De laatste weken in België waren zo intens en warm (letterlijk en figuurlijk) dat het hier een koude douche was. Nu zit ik op het juiste spoor en dat voelt een pak beter dan de voorbije 2 weken...

Deze namiddag een wandeling gemaakt in de buurt en uiteindelijk tot aan zee afgedaald, die heeft een ongelooflijke aantrekkingskracht op me. Prachtig! Veel surfers en mensen die met verrekijkers hopen van een glimp op te vangen van een walvis. Augustus, september en oktober zijn de ideale maanden, dus dat gaat zeker nog gebeuren. Ik houd jullie op de hoogte en hoop jullie daarbij foto's te kunnen tonen! Ik ben trouwens reuze blij met mijn nieuw fototoestel! De zoom is super en zo kan ik jullie laten meegenieten van de fascinerende dingen die ik zie en meemaak.

Ondertussen ben ik uiteraard ook benieuwd naar alle bollebuiken-verhalen, naar de babygroeispurtjes, naar de kids die klaar zijn voor de eerste schooldag, naar vakantieverhalen en naar al jullie avonturen! Ik vind niet de tijd om jullie afzonderlijk te schrijven, maar ik draag jullie mee in mijn hartje hoor!

1. N.Michel en T.Lieve:
    30 augustus 2009
    Dag Jorgi,
    Woensdagavond laat thuisgekomen van een toffe reis in het Baltikum (zoals je dat hoort te noemen)
    Donderdag alle berichten van je blog gelezen ! Prachtig !
    Vrijdag ons mailadres op je mailinglist gezet en veel gewassen en gestreken.
    Zaterdag ontdekt dat we je berichtjes goed ontvangen : plezant !
    En vandaag eindelijk tijd om je even te zeggen dat we je nog veel succes wensen, dat we blij zijn dat je op het "goede spoor" zit en dat je veel voldoening haalt uit de stralende lach van de zwarte snoetjes !
    We volgen je op de voet en we hopen dat je snel een walvis ziet !!!
    Veel liefs
    T.Lieve en N. Michel
  2. Wim Smets:
    31 augustus 2009
    Hey Jorgi,

Geniet van je eigen plekje in Afrika. Het ziet er alleszins luxueuzer uit dan mijn tentje in Pakistan.

Wim
  3. Kathleen Verreet:
    31 augustus 2009
    Hey daar,

blij te horen dat je je plekje hebt gevonden.
    Op het SJI gaat alles zijn gewone gangetje. Lessenrooster gekregen en morgen de grote dag. De eerste zenuwen zijn al aanwezig gelukkig gaan die morgen snel over. Veel succes nog daar!!!

groetjes
    Kathleen
  4. De Vogelzitter:
    2 september 2009
    Ha, de vogeltjes doen het fantastisch!
    Ze zitten vrolijk kwetterend op hun stokjes. Regelmatig wordt er dan eens over en weer gewipt om te kijken of het stokje aan de overkant groener is. De kleine wipt dan ook al eens op de schommel om de andere een kikvorsperspectief te bezorgen. Kwestie van dat ook eens mee te maken. Waarop de andere dan laat zien hoe gestroomlijnd hij wel is door in een hoepeltje te duiken. Daarbuiten word ik getrakteerd op een demo zaadjes pellen. Fantastisch om te aanschouwen, maar iets minder fantastisch als iets daarna blijkt dat de pellekes en een deel van de zaadjes meer naast de bak belanden dan erin. Schijten kunnen ze inderdaad al schommelend, en ze houden ervan om het te doen onder een hoek van 45° gezien de schijterij die tegen de muur plakt :p.
    Voor de rest zijn het schatten die zich soms wel eens afvragen wat voor een raar mormel zich nu van de hen verzorgende taak kwijt.

Vrolijk kwetterende groetjes

Kim
  5. Ilse:
    4 september 2009
    Blij te horen(lezen) dat je je plekje gevonden hebt. Ik ben er zeker van dat het alleen maar beter en beter wordt.
    Ben ondertussen ook terug aan het werk. Wel zwaar want moet 's nacht nog eten geven.
    Echt plezant dat je zo trouw verslagjes blijft typen, zo kunnen wij een stukje mee genieten van uw avontuur. Dikke kus en tot schrijfs.