mountain zebra park

30 september 2009 - Cradock, Zuid-Afrika

Op woensdagmorgen verlieten we om 7 uur Coffee Bay op weg naar Nieu Bethesda.  Vermits ons eerste plan (lesotho) iets te ver gegrepen was om op 9 dagen te verwezenlijken, paste ik het programma aan.  Na heel wat lezen, overleggen en wat tips uit Plett en van het trio, besloten we de Karoo te doorkruisen omdat ik liever niet gewoon terug reed over de N2. Kwestie van een beetje afwisseling hé!

We reden opnieuw langs alle potholes en begrepen meteen waarom het taxibusje in het heenrijden meer langs rechts dan langs links reed. Op de N2 stopten we meteen voor benzine en ontbijt en na door de geboortestreek van Nelson Mandela te rijden, namen we de R61, die we voor 300 km zouden moeten afleggen.  Het was een beetje stresserend, omdat ik wist dat het een hele trip zou worden en vermits onze bestemming aan een onverharde weg lag, was zelfs de GPS niet gerust in onze plannen! Het was een prachtige route! Onvoorstelbaar mooi en afwisselend is dit land!  Bovendien maakt de weg heel veel bochten en dat vraagt als chauffeur veel concentratie, maar het biedt ook prachtige zichten en veel rijplezier! Bovendien ga je voortdurend bergop en bergaf waardoor het verrassingseffect vaak groot is!

Dus korte pauzes en we slaagden in ons doel, want we passeerden het Mountain Zebra Park en hadden tijd voor een rondrit van 2 uur in het park.  Echt zoals in de films! Onvoorstelbaar! Je rijdt rustig rond in je eigen wagen en passeert allerlei beesten, langs de weg, in de verte, op de weg, ... We zagen vooral springbokjes, zebra's (dat konden jullie al raden hé), wildebeest, gnoe, ... Fantastische ervaring!  Ik was zo blij dat het gelukt was! Je waant je echt Merryl Streep (hoewel ik wel een andere tegenspeler zou kiezen...)

Na het park was het een race naar Nieu Bethesda, waar we net na het vallen van de avond arriveerden bij onze backpackers.   Springbok potjie om de dag af te sluiten en om 10 uur vielen alle oogjes toe!

1. mikaela:
    4 oktober 2009
    amai, prachtige foto's, dat zal nogal een avontuur geweest zijn!
  2. Lut Verlinden:
    4 oktober 2009
    Inderdaad prachtige foto's. ik zou ze ook wel eens in het echt willen zien.
  3. Julie De Grande:
    5 oktober 2009
    Ik volg je regelmatig.
    Van 6 oktober tot 21 oktober zit onze dochter ook in Z. Afrika.Op 11 en 12 oktober
    verblijft zij in Zeerust( bij een nichtje:
    Annemie en Johan)
    Geniet nog van je ervaringen!!!!!
  4. lieve moons:
    5 oktober 2009
    Jorgi, geweldig! Ik toon je verslag voorlopig niet aan Steffi want dan laait haar heimwee te hevig op...
    Geniet ervan!
    Liefs!
  5. Ann:
    8 oktober 2009
    Wel Jorgi, met je prachtige foto's heb ik hier in ons Belgiëlandje precies een beetje vakantie tussen het werk door! Merci.
    Geniet nog veel...
    Groetjes