knippen en plakken

27 augustus 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Een kwartier kan een wereld van verschil maken als het maakt dat het licht is als je aan de dag begint!

Onvoorstelbaar maar waar, volgende week krijgt mijn school doorlichting, de leerkrachten onder jullie weten wat voor een drukte dat met zich meebrengt... Dus veiligheidsplan ophangen, nog wat officiële zaken in orde maken. Dossiers kopiëren en daarbij was mijn taak voor vandaag hoofdingen voor tussenbladen uitknippen en op (zelf op maat gesneden) tussenbladen kleven.  Je wilt niet weten hoe oud de perforator was die ik gebruikte en de snijmachine zou in België als wapen van de markt gehaald worden.

Tussendoor was er muzikale begeleiding, want er verscheen een gitarist aan de balie (die ik op dat moment moest bemannen) en die wou absoluut zijn kunnen aan de directeur laten zien. En tegen alle verwachtingen in was hij welkom en hij speelde zelfs Happy Birthday voor een jarige collega. Alles kan!

Ik observeerde nog een klas, wat een wereld van verschil: 21 van de 29 aanwezig en 8 maakten hun huiswerk... Niet evident om dan boekhouden te geven! Soms lijkt het een uitzichtloze situatie, maar de directeur is een echte schat, heel rustig en toegewijd en heel optimistisch (wat hier echt wel van pas komt!). Benieuwd hoe ik het er volgende week zelf vanaf breng... Boekhouden in het Afrikaans, daar ga ik handen en voeten voor nodig hebben!

Op weg naar huis moest hij even wat regelen aan het shopping center en dat was een aangenamen verrassing. Verwacht geen Wijnegem Shopping center, maar het zag er best gezellig uit (vanop de parking) en het wordt vast nog eens een leuk uitstapje.

Deze namiddag post voor peetouders verwerken en een verslag maken in het zonnetje en een strandwandeling! Fijn! Ik val in herhaling als ik zeg dat het een fantastisch uitzicht is, maar het blijft me elke keer verbazen. Als je er dan fotografisch even de wereldkaart bij bedenkt, dan is het echt onvoorstelbaar dat ik op dat bijna uiterste puntje van het continent vertoef...

Morgen nog een dagje doorlichting drukte en dan begint het weekend en ze beloven zon!

1. marleen en guy:
    28 augustus 2009
    ALLEZ GENIET ERVAN ...

ik heb je toch gezegd dat het keitof zou worden,
    en dit is nog maar het begin !!!

Wij genieten nog efkes van de Belgische zon
    en eind oktober "cape town here we come"

We zien elkaar nog wel daar ...

A BOER MAAK A PLAN zoals we in het Afrikaans zo
    mooi zeggen

marleen en guy uit reet
  2. Veronique en Stefaan:
    29 augustus 2009
    Dit is nog maar het begin van het levendige Afrika
    SVJST