kerstman bij 30 graden!!!

30 november 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Zo, weeral een weekje verder. Terug aan het werk op de Crags en in het kantoor. Nieuwsbrieven plooien en samen met evaluatiebrieven van de mentoren versturen naar alle peetouders... Mijn armspieren kregen een goeie oefening. Ondertussen brengen we het huis van Bruce verder in orde voor de verhuur in december en de komst van de vrijwilligers. Dus schuren, vernissen, bedden timmeren, gordijnen wassen en bevestigen, ditjes en datjes knutselen zodat het wat aangekleed raakt...

Het weekend startte op vrijdagavond met een helicopterdemonstratie op het strand. Super indrukwekkend! Met Fiona en Elke genoot ik met zicht op zee van een gin tonic. Heerlijk na een dagje op kantoor inschrijvingsformulieren voor het internaat en schoolbeurzen invullen, want dat was echt concentratie geblazen. Bovendien was het lezen van de evaluatiebrieven van de mentoren vaak heel confronterend. De miserie waarin onze kinderen opgroeien is vaak heel schrijnend!

Zaterdag genoot ik samen met Belinda van een mooi initiatief. 20 kinderen van Wittedrif waren uitgenodigd voor een verwendagje. We vertrokken 's morgensvroeg met het bia-busje naar Wittedrif en reden naar Monkeyland. Daar genoten we van de aapjes die van boom naar boom slingerden en genoten van de appeltjes die ze kregen. De glimlachjes op de gezichtjes van de kinderen zijn echt goud waard! Daarna bezochten we Birds of Eden, waar we heel mooie vogelsoorten konden zien!

Na een drankje reden we richting Plettenberg, waar we aan de grote lagere school verwacht werden voor een kindernamiddag. De bikers club organiseerde allerlei activeiten en onze gastjes mochten gewoon genieten. Hoogtepunt was de aankomst van de Kerstman! Gek hoor, 30 graden en die man rijdt met een harley davidson het terrein op... Wat fijn om de kinderen te zien genieten! Ze hebben zo weinig en zijn zo blij met alles wat we voor ze doen!

's Avonds hadden we een barbecue bij Renee en Alec, de eigenaars van Knysna Elephant Parc. Een heel leuke bende! Veel vlees, lekkere salades en brood, rubgy, jacuzzi, een prachtig uitzicht, ... wat heeft een mens meer nodig om te ontspannen?

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bad Boy:
    1 december 2009
    Eh,.. leuke motor maar die Kerstman rijdt zeker weten niet op een Harley-Davidson.
    Dit is een Japanse budgetbike. Niets mis mee,.. maar het is zoals een VW Kever met een carrosserie van een Porsche er op.
  2. Veerle Breyne:
    6 december 2009
    Breyne Veerle:
    6 december 2009
    Dag Jorgi,

Ik heb de tijd genomen om nog eens flink bij te lezen.
    Zo heerlijk om al je verhalen, avonturen ,je voelen en denken te lezen.
    En mama en papa zijn geweest.Super!!Dat was vast en zeker overheerlijk en ook emo. Ik hoor je het nog zeggen met je afscheidsfeest in Boom dat ze rond Allerheiligen bij jou op vakantie zouden komen. Man man en we zijn nu al weer december. Voor je het weet
    is het al afteltijd...neen nog niet aan denken.
    Ik genoot van de dingen die ik daar in ZA ook met Nik deed: Stellenbosch Franshoek, de wijndomeinen
    Hermanus, Kaap de Goede Hoop, Gordon Bay ....
    En al dat baai lekkere eten...
    Ook mijn dochter Katelijne heeft weer de ZA-blues.
    Dat virusje sluipt af en toe ongegeneerd binnen, je bent al gewaarschuwd en meestal gaat het maar over met enkele zakdoeken tranen....
    Toch gek hoe je zo verbonden kunt geraken met mensen, een land, de natuur, de vrijheid het leven daar. Mijn inziens zal dat 4-Rusje levenslang in haar hart huizen.Koop ik al extra zakdoekjes bij je terugkeer ha ha?
    Margot heeft veel werk met haar stage voor orthopedagogie. Ze begeleidt volwassen mentaal gehandicapten.Joost heeft examens in St Jozef.
    Na een zenuwachtige inloopperiode is hij nu blij dat hij dag na dag de examenreeks kan afwerken.
    Ik zag in de straat de eerste Kerstverlichtingen bij de buren hangen.....mooi toch.En ik ontving de eerste mails voor Putteke winter in Boom, remember en voor warme wijnwandelingen in het bos.
    Voor zoveel zaligheids met mensen weten ze Veerle echt wonen.Toch fijn.
    Ik startte vorige week weer met een nieuwe lotgenotengroep voor jonge weduwnaars en weduwen.
    (10 mensen,leeftijd tussen de 32 en 52)
    Neen de tijd heelt niet alle wonden maar de tijd geeft wel veel ontdekkingen.
    Ik ben erg blij wat ik als vrijwilliger voor zovele rouwende mensen of mensen met verlies kan betekenen. Maar soms voel ik me ook machteloos dat ik nog niet meer kan doen.
    Er is nog zo veel nood aan ondersteuning, begeleiding , een luisterend oor.
    Ach dat gevoel heb jij daar allicht ook al 1000x gehad, niet?
    Die druppel op de hete plaat toch mogen zijn ja het is en blijft zinvol.
    Lieve Jorgi nog heel veel goeds daar op je Plettenbergweg. Op de foto's zie ik veel gelukzaligheid. Het doet me deugd. Dat je ook mag vinden wat we zo openhartig deelden.
    Jorgi- demaaktkinderenblijmagneet!
    Ik gun jou die gedachte en energie.
    Lieve groeten uit een regenachtig Aartselaar en een hartgroet en knuffel van je maatje
    Veerle