einde schooljaar

7 december 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Gek he, hier loopt het schooljaar van januari tot december, dus dat betekent dat we hier alles aan het afronden zijn, want vrijdag sluiten we het kantoor tot 11 januari.

Dinsdag had ik een uitstap met de social club. Ze pikten me 's morgens op met een bomvol gevuld bakkie. Ik mocht gelukkig naast de chauffeur zitten en niet op de matras in den bak. Ter hoogte van knysna hadden we een kop-staart-botsing, dus mijn nekje kreeg het zwaar te verduren.  In Wilderness was er een samenkomst van alle South African National Parcs medewerkers van onze streek ter ere van de wereld-aids-dag.  De social club zorgde voor een optreden en iedereen was echt gecharmeerd. Nadien mochten we ons gratis laten testen voor aids en diabetes, dus ben ik voor de ervaring mee in de rij gaan staan en dat was echt ongelooflijk. Nen helen babbel met de mensen voor en achter mij. Mee in de camionette voor de test en voor het "gesprek". Alles in orde!

Op school draai ik mee in de administratieve afronding van het schooljaar en de voorbereiding van het nieuwe schooljaar. Klasverdeling, opdrachtenverdeling, opstellen van uurroosters, rapporten afdrukken enz. Boeiend om het hele proces eens van een andere kant te mogen meemaken!

Vrijdag maakte ik kennis met een leerkracht op Plettenberg Secondary waar ik vanaf januari Engels zal geven aan grade 11 en 12 (vijfde en zesde middelbaar). Een heel fijne ervaring!

Daarnaast help ik een van de mama's bij het invullen van echtscheidingspapieren en ronden we de inschrijvingsformulieren voor onze grade 10 leerlingen af.

Morgen hebben we een kerstfeestje met de hele BIA-ploeg: vrijwilligers, Isabelle, Belinda, Fiona, alle mentoren, Atjie (van de kralenwinkel). We hopen op mooi weer en het thema is safari. Foto's volgen!

Sinds vorige week is er bij Bruce veel gebeurd. We maakten het hele huis klaar voor de universiteitsstudenten die zaterdag arriveerden. Veel werk, maar super leuk! Zo van die spannende deadlines vind ik heerlijk. Dan geeft de adrenaline me echt een super gevoel! Schuren, vernissen, kaderkes ophangen, bedden opmaken, nog wat versieringskes aanbrengen, echt fijn!

Een half uur voor ze de oprit opreden waren we klaar en ondertussen hebben we al veel plezier gemaakt. Alle zesdejaars van de Western en Eastern Cape zakken naar Plett af om hun afstuderen te vieren. En gevierd wordt er! Elke avond zijn hier fuiven in de verschillende disco's! Rond 11 uur zakken ze af naar de clubs en tegen 5 uur komen ze naar huis. Echte rijkeluiskids die meer kunnen spenderen dan de locals. Vreemd om bezig te zien! Overdag hebben ze op het strand entertainment  en kan je er op de koppen lopen. Ze waren echt onder de indruk van het huis en in plaats van de stad in te trekken nodigden ze bij ons vrienden uit. Gezellig, dat b&b-gedoe is me echt op lijf geschreven!

Zaterdag was het ongelooflijk mooi weer en hebben we echt van het strand kunnen genieten. Heerlijk na een hele week hard werken...

Ondertussen krijg ik regelmatig de vraag: oe ist eigelijk me u. Voor dat antwoord zal ik binnenkort mijn tijd eens nemen.

Het weekend dat komt ga ik met grade 9 van de crags op weekend naar port elisabeth. Benieuwd wat dat zal worden. Het programma is nog niet echt af, maar we gaan al zeker naar alle fastfood-dingen. Dat zal die bende pubers wel grandioos vinden! Ik breng jullie nadien wel op de hoogte van onze avonturen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. De Vogelzitter:
    7 december 2009
    Zeg meiske.... klinkt fantastisch allemaal!
    En hoe ga je de vakantieweken doorbrengen?
    Genieten van de zon en nog meer rondreizen en van 't leven genieten waarschijnlijk:).

De vogeltjes doen het prima... ze hebben vorige week een nieuw graanbakje gekregen want het andere had zo zijn geest gegeven.
    Ze hebben er ook een spiegeltje bij, zwembad en extra stokken. Man man, redelijk wat autistische trekjes..... er is er sinds een week nog geen enkele van de twee op zo'n nieuw stokje geland. Ja, 1 keer en dan van 't verschieten eraf gefladderd.... ach ja, 't is wennen zekers?
    Ben nu pas aan een verse zak eten begonnen.... die doen er lang mee!

Hoe gaat het inderdaad met jou? Alles OK?
    Stuur eens je adres door? Jaja, kerstkaartjes komen ook tot in Zuid-Afrika!

Alles goe hier, alhoewel het voor mij alweer zomer mag zijn!

Dikke kus

Kim
  2. Kathleen:
    Hoi meid,

hier nog wat nieuws uit Reet. Het is nu volop examenperiode, ge kent dat hé. Geloof het of niet, ons Yanne had 100% voor getallen. Hoe ze dat klaargespeeld heeft, weet ik niet !
    Zaterdag komt Filip Gielis in het KLJ-lokaal optreden met zijn groepje. Ik zal voor u mee gillen.
    De zaterdag nadien is het kom-uit-je luie-zetel-fuif. Dan zal ik voor u mee dansen. Dat komt dik in orde. De tijd vliegt hier nogal, voor we 't weten ben je alweer terug. Dan gaan we met een uurtje niet toekomen om bij te babbelen, denk ik.
    Probeer daar nu maar wat te genieten van de hopelijk zonnige vakantie die er daar aankomt.
    In de kerstvakantie willen ons kindje ook wel eens een berichtje sturen. Alvast nen dikke knuffel xxx Kathleen , Filip , Stef en Yanne
  3. hilde:
    7 december 2009
    Hallo Jorgi, het is al een hele poos geleden dat ik nog iets van mij liet horen. Hier in Kontich alles ok, maar ook druk met het einde van het trimester.
    Voor binnenkort ' grote vakantie ' ? voor hoelang? hoe zit het met de plannen ?
    geniet maar goed, het is een hele ervaring ... en zo aan je schrijfstijl te zien zit je daar echt wel op een goed stekje . Geniet maar want de tijd vliegt snel .
    Lieve groet Hilde en Chris
  4. Lut Verlinden:
    8 december 2009
    Hoi ,

Hier alles ok. Nele , Pascal en Joran wonen ondertussen hier al een weekje. Het is toch weer even aanpassen hoor!
    Je hebt van iedereen de groetjes. Ik mail je wel op je hotmailadres!

liefs
    Lut
  5. ingeborg:
    11 december 2009
    Hola!
    Leuk je nog eens gehoord te hebben gisteren.
    Morgen en overmorgen en volgende zondag draaien we hier nog een nieuw Ketnet programma. kids kids kids! Dus geen skype dit weekend, maar ik mail nog wel.
    Ah, en hier mijn eerste interview met Toots! http://www.iedereenonline.be
    kus,
    i
  6. t.monique:
    11 december 2009
    dag Jorgi,

Je verslagen zijn fantastisch!. Ik dacht dat we in België een "overstresst" (mijn nieuw woord) leven leiden of "lijden" soms. Maar het levensritme dat jullie er daar op nahouden is nog een tandje meer. Hoe ga je dat volhouden?
    Mama en papa vertelden honderduit van hun ongewone reis en het weerzien met jou.
    Ik wens je een welverdiende vakantie en ongewone eindejaarsfeesten in SA. Veel succes in het nieuwe jaar.
    kusjes
    t.monique
  7. Bart Callaert:
    12 december 2009
    Dag Jorgi,
    De laatste verslagen zijn om wat jaloers te worden. De kerstman bij 30 graden, zomervakantie die begint. Hier is het momenteel stilaan naar de nul graden aan het gaan na zowat drie weken wolken en regen. De kinderen hebben maandag en dinsdag hun laatste kersttoetsen en wij hopen stilaan op enkele eindejaarsdagen bij een warme haard.
    In diverse dorpen zijn er wel wat kerstmarkten en als het droog blijft is dat natuurlijk ook wel gezellig. Vanavond gaan we trouwens wat sfeer maken op de kerstmarkt in Aartselaar met onze groep Toonaardig. Het zal wel koud zijn aan de vingers om gitaar te kunnen spelen. Nadien hopelijk een kom warme soep om de vingers terug te ontdooien.
    In elk geval een prettige vakantie gewenst van Nele, Joris, Karin en Bart