grotten, struisvogels en bergpassen

9 november 2009 - Oudtshoorn, Zuid-Afrika

Ja hoor, deze keer dekt de titel zoals het hoort de volledige lading van de dag! Na een stevig ontbijt vertrekken we naar de cango caves, een waar paradijs voor speleologie (als je in tegenstelling tot ons voor de avonturentoer kiest). Ongelooflijk indrukwekkend! De eerste ruimte is 100 bij 50 meter en 20 meter hoog! We doen wel meer dan 400 trappen en genieten van de wonderen der natuur! Na een heerlijke lunch rijden we via de Swartbergpas naar Prince Albert, een heel pittoresk (far west) dorpje. Spijtig genoeg zijn de weergoden ons niet goed gezind, want wanneer we bijna boven zijn (2000 meter) komen we terecht in een gigantische regenbui! Gelukkig zit papa aan het stuur, want sinds mijn aquaplanning ongeluk met de huurwagen in Spanje (getuige Erica en Ingeborg) ben ik niet meer zo gerust in de wagen als het regent... De vergezichten zijn prachtig, maar wel bedekt onder regenwolken... Vanuit Prince Albert keren we terug naar Oudtshoorn, waarbij we wel 5000 struisvogels passeren. Wat een bizar beest! Echt grappig om te observeren!

Vanavond gaan we nog eens op restaurant, benieuwd wat er hier op de kaart zal staan... Morgen vertrekken we vroeg naar Addo Elephant Parc, waar we in het park overnachten. Meer berichten en hopelijk veel beestige foto's wanneer ik nog eens internetverbinding heb!

1. nicole:
    10 november 2009
    Hoe heerlijk om je mails te lezen.
    Walter en Alison en kleine Pommeline zijn naar Korea. Een weerzien met Sung in deze triestige dagen: Sung's vrouw Yoo jung is na een jaar strijd tegen darmkanker gestorven op 16 oktober. Hij spreekt over terug naar Belgie te komen met zijn tweejarig zoontje;Ik hoop het.dikke x Nicole