boys boot camp

11 oktober 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Na school reden Joke en ik recht naar de kampplaats. We logeerden op Ingwe, een fantastische locatie! We logeerden in houten lodges (stijl Hoge Rielen) op hoge palen.  We gingen op kamp met de 26 oudste BIA-jongens, vanaf grade 9.  Een vrolijke bende, die verdeeld werd in 3 groepen. Het thema was Boys Boot Camp, een career guidance camp onder leiding van Uncle Nicky, een ongelooflijk gedreven politieagent. Joke en ik waren de leidsters van Bravo, terwijl Belinda en Michael respectievelijk Alpha en Charlie leidden. Op Ingwe doen ze regelmatig teambuilding, met een heleboel leuke activiteiten. Vrijdag startten we met het maken van een groepsvlag en een kreet. Daarna deden we wat icebreakers. We sloten de namiddag af met een piramide en een rollenspel.  ’s Avonds aten we boerewors (runds- en varkenschipolata met heel veel koriander) met pap en tomaten- en uienmengeling. Echt lekker en de jongens maakten het zelf klaar! Joke en ik sliepen in een lodge met onze ploeg, dus negen van die supergasten. Ze hebben ieder een klein zakje bij, sommige met beddengoed, anderen zonder... Om tien uur lichten uit, tegen elf uur dokes doen en om zes eruit om het ontbijt voor te bereiden.  We aten heerlijke scrambled eggs met beboterde bokes. Daarna gingen we met z’n allen naar het veld voor het vervolg van de teambuilding, onder andere touwtrekken met 3 ploegen, echt een aanrader! Aansluitend gingen we naar het hindernissenparcours, dat startte met een klimmuur en eindigde met een modderpoel.  De foto’s spreken voor zich!

In de namiddag kwamen verschillende gastsprekers langs, eerst de brandweer, daarna een natuurbehouder, aansluitend een politieagent en een advocaat. De leerlingen staken er heel wat van op en konden vragen stellen in verband met hun studiekeuze voor volgend jaar.

‘s Avonds kwam een plaatselijke karaokezanger (vergelijk gerust met de terrassen in Benidorm) de boel wat opvrolijken en geloof het of niet, al die jongens stonden bij de eerste plaat op de dansvloer!  Daar kunnen ze bij ons nog iets van bijleren!

Vandaag eindigde het kamp na een moment van evaluatie en opruimen. Het is vandaag echt pokkeweer!  Regen, miezeren, veel wind, echt een herfstnamiddag tijdens een lentezondag in Zuid-Afrika,...