over and out

2 juni 2010 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Allerliefste lezers

Op mijn laatste dag in Plett neem ik even de tijd om jullie op de hoogte te brengen van mijn laatste avonturen.

In de Crags maakte ik een promotie powerpoint presentatie en Mister Louw was super trots op het resultaat. Leuk om dat als cadeautje achter te laten!

Maria, de tweede mama bij Siya Phambili heb ik aan het werk gezet met muisoefeningen en naast een kaartverslaving gaat het elke keer beter en beter. Ze kijkt al uit naar mijn terugkomst om verder te gaan met de word-lessen. Het kasboek in Excell doet ze prima!

In Plett Sec neemt Christina mijn job over tot augustus en dat is echt heel leuk. Ons werk is daar zo nodig, dat het goed is dat ze niet in een put vallen. Mevrouw Bowers heeft haar eigen e-mailadres nu en ze vindt het reuze om te kunnen mailen met Lot en mezelf! Afwachten maar.

Mijn afscheidsfeestje was reuze. We vonden een heel leuk zaaltje met zicht op zee, Karl zorgde voor een volgeladen I-tunes, Mike kwam 2 uren dj'en, Cass was in charge of de braai, sommigen kwamen verkleed en echt bijna iedereen danste heel de avond. Het was echt een knaller van een feestje! Wordt vervolgd door een "welcome back" feestje, maar dat is voor binnen 4 maanden.

Op zaterdag was het Joke's 30ste verjaardag en ook rugbyfinale. Amai amai, Zuid-Afrika op zijne kop. En als je dan kijkt in Plett dan heb je supporters van alle teams, want hier zijn zoveel "immigranten" uit Cape Town en Jo'burg dat de beide teams heel veel aanhangers hadden. Een heel goeie match, hoewel het voor mij vaak iets weg heeft van groepssex op het plein, en een verdiende overwinning voor de Bulls, het team van Jo'burg. We vierden uiteraard met een leuke braai!

Deze week werkte ik alles af, ging ik nog even op souveniertjesjacht en ging ik nog eens naar de Crags, da's echt mijn tweede thuis hé! Wat gek om hier na 9 maanden weg te rijden...

Morgenvroeg rijden Aletta en Billie me naar de vlieghaven en dan arriveer ik na drie vluchten op vrijdagmiddag in Brussel. Het is zo gek om hier te vertrekken... Ik zal zo blij zijn om iedereen terug te zien, maar ik ben ook heel blij dat mijn Zuid-Afrikaans hoofdstuk nog een vervolg krijgt!

Via de link rechtsonderaan kom je op een you tube filmpje met het volkslied zodat jullie al wat kunnen oefenen voor de openingsceremonie voor de World Cup! Hier is iedereen er klaar voor, dat zie je aan alle vlaggen, vuvuzela's, sokjes over de buitenspiegels, ...

Dank je wel voor alle leuke reacties op de blog en op mijn e-mailadres en tot gauw in België!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Marjan De Jonghe:
    Goede reis, Jorgi !

Ik ga al je verhalen missen ...

Tot gauw !

Marjan
  2. Gerd Van den Broeck:
    hallo Jorgi

Het was leuk om al je avonturen mee te volgen!
    Een goede terugreis en tot een van de dagen zeker ...
    ik veronderstel dat we je op school wel eens te zien krijgen.

liefs
    Gerd VdB
  3. hilde:
    Beste Jorgi
    ik wens je een goede terugtocht naar België toe - heel erg bedankt voor je lieve mailtje .... bijna .... binnen 30 dagen ben ik je ex-collega, toch was het fijn te mogen ervaren dat uit het oog niet uit het hart is ( en dat is zeker wederzijds ) - ik kijk er naar uit je terug te zien
    Veilige reis en welkom in je thuisland
    lieve groet
    hilde
  4. Annik Bervoets:
    Hey Jorgi

Ik zal ook heel blij zijn om je terug te zien. Een goede reis en tot binnenkort.

de Berva
  5. Kathleen Verreet:
    Hey Jorgi,

ik wens je een goede etrugreis naar België.
    Hopelijk tot gauw!!!

Groetjes
    Kathleen, Dirk en Yannick
  6. vermylen katrien:
    Hallo hallo,
    Ook ik wens je een fijne terugreis..... het zonnetje in Belgie is alvast in't land bij je thuiskomst, geniet ervan!!!
    Ben toevallig daarstraks voorbij je huis gereden en..... het staat er nog!
    Liefs,
    Katrien en co
  7. Bart Callaert:
    Jorgi,
    Een fijne terugreis gewenst.
    Wij hebben alvast gezorgd voor 25 graden en zon hier bij je thuiskomst.
    Dat hebben wij weer goed geregeld!
    En nu voor jou lekker uitzomeren tussen je vrienden familie hier en naar het voetbal kijken op tv om weer heimwee te krijgen naar het avontuur in Zuid-Afrika.
    Groetjes,
    Nele, Joris, Karin en Bart
  8. Kristine Van Mechelen:
    Hey Jorgi

Als je dit leest, zal je reeds veilig in België aangekomen zijn!!
    Hopelijk tot snel en geniet van het mooie weer want het kan hier zo gedaan zijn!!

Liefs

Kristine
  9. t.monique:
    2 juni 2010
    Veilige terugreis en tot binnenkort!
    t monique