nieuwe vrijwilligers

1 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

De resultaten van de testen hebben we vandaag individueel besproken met de leerlingen.  Meteen een sprong in het diepe, kleine bijscholing over de verschillende onderwijsrichtingen er zijn en om 10.30 zat ik op een stoeltje in de zon in een individueel gesprek met een leerling. Engels gemixt met Afrikaans, beide zoekend naar termen, echt super! Zo mogen er nog veel dagen volgen!

Deze namiddag kantoorwerk gedaan, peetouder project opgevolgd, map voor de IQ-testen van volgende week in orde gebracht,…

Om drie uur arriveerden de twee nieuwe vrijwilligers, zij blijven ook tot december. Na een rondleiding in het huis, nam ik hen mee op toer door de stad, wandelingetje zodat ze de baai even konden zien, eerste inkopen,…
We sloten de dag af met een flesje Zevenwacht, waar zij een wijnproeverij hebben gehad en heerlijke pita’s! We hebben meteen getoast op een leuk verblijf, maar dat zit goed. Het zijn 2 leuke meisjes, Gerlinde is een kleuterleidster en Elke is lagere school onderwijzeres. Ze hebben net een extra jaar buitengewoon onderwijs gevolgd en zijn helemaal klaar voor hun vrijwilligersperiode hier.

1. N.Michel en T.Lieve:
    1 september 2009
    Hallo Jorgi,
    Woensdagavond laat thuisgekomen van een interessante trip in het Baltikum (zoals je dat hoort te noemen)
    Donderdagavond al je blogberichten gelezen. Heel tof.
    Vrijdag ons mailadres op je mailinglist gezet en veel gewassen en gestreken.
    Zondag tijd gevonden om deze reactie te versturen maar hem de volgende dagen niet teruggevonden in "reacties"
    Ondertussen alles bijgelezen en de foto's bewonderd.
    En nu probeer ik dit berichtje nogmaals te versturen. Hopelijk lukt het nu wel.
    Nog eens veel succes toegewenst van ons 2 en amuseer je met de stralende lach van die vele zwarte snoetjes.
    Veel liefs
    T.Lieve en N. Michel
  2. Kaatje De Meester:
    Hey Jorgi!

Het is fijn om je berichten te lezen, we kunnen echt goed volgen wat je daar allemaal doet. Super!
    Zelf ben ik nog niet met school begonnen, want ik heb nog geen werk, afwachten dus!
    Bij jullie daar is het duidelijk wel wat anders, wel boeiend denk ik!

Ik denk dat Gerlinde en Elke vorig jaar bij me in de klas zaten, doe ze maar veel groetjes van mij!
    En inderdaad, het zijn twee fijne meiden!

Groetjes,
    Kaatje -x-
  3. De Vogelzitter:
    2 september 2009
    Schitterende verhalen! Je houdt dat blogschrijven nog flink vol:).
    Het klinkt heerlijk wat je daar doet, maar kan volgens mij ook behoorlijk zwaar zijn. Heb je al een auto? Gewoon voor iets gaan, da repareren lukt wel mocht het nodig zijn.
    Vergeet niet van af en toe nog eens iets artistieks op papier te zetten e!

Dikke knuffel

Kim
  4. mikaela:
    2 september 2009
    Wat leuk om je eigen plekkie te zien, ziet er leuk en warm uit! We zien onze kalender boven je bed hangen, hoe leuk, zo kan je onze twee kapoenen altijd zien!

kus