meeting met de directeur

21 augustus 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Gisterenavond met Lieve, Leen en Jo naar de zee getrokken om naar de sterrenhemel te kijken.  Prachtig! We vonden een superdonker plekje en dronken een flesje cider, want Lieve wordt meter wanneer ze weer thuis komt en dat moest gevierd worden.  Daarna zochten we nog een pub en uiteindelijk zijn we beland in een heel mooi restaurant en proefden we heerlijke mojito.

Vanmorgen reden Isabelle, Belinda en ik via een guest house waar we binnenkort zwemles mogen geven naar Craggs, een andere township waar we mee samenwerken.  We hadden een brainstorm vergadering over de start van een opvang van kindjes van 0 tot 2 jaar, want daar bestaat nog niets voor.  Het is onvoorstelbaar hoe sommige zaken die bij ons zo normaal lijken, hier nog volledig uit de grond moeten gestampt worden! Fijn om te voelen hoe veel uitdagingen hier mijn pad gaan kruisen!

Ik maakte in Craggs school kennis met Meneer Louw, de directeur omdat ik vanaf volgende week op woensdag, donderdag en vrijdag zijn lessen economie overneem.  Raar maar waar, hier geeft de directie ook nog les! Onvoorstelbaar! Vanaf woensdag mag ik met hem meerijden als ik om 6.45 u klaar sta aan de grote baan (1km lopen). De motivatie om een "karrie" te kopen is ineens veel groter!

Nadien liepen we even naar de bouw van 2 nieuwe klaslokalen, die op dit moment hun finale laag verf kregen.  De ene klas wordt een derde kleuterklas en de andere zal dienen als lokaal voor de mentoren en de vrijwilligers als een klas in twee wordt gesplitst voor bepaalde lessen of activiteiten.

Isabelle ontving daarna een groepje toeristen, die op hun rondreis door Zuid-Afrika even een stop maken bij BIA.  Ze kregen uitleg over de organisatie en de kindjes van de Xhosa-klas zongen een aantal liedjes, super schattig!

Omdat ik volgende week begin les te geven, keek ik al even de handboeken in. Ik neem zijn lessen over in grade 6,7 en 8 (ons 1ste, 2de en 3de middelbaar). Daarnaast ga ik assisteren bij zijn administratieve taken. Grappig om Zuid-Afrikaanse handboeken te lezen.  Sommige woorden zijn net hetzelfde (aanbod), andere verschillen een beetje (sakewereld) en nog andere zijn grappig (strokiesprente voor stripverhaal).

Omdat Lieve, Jo en Leen het aids-kliniekje gingen herschilderen ging ik nog even meehelpen met het terug bevestigen van de tralies.  Het lokaaltje ziet er heel wat frisser uit! Morgen werken ze het verder af.

Nadien zijn Lieve en ik even de stad ingetrokken en heb ik nog wat gewinkeld. Zelf pizza's gemaakt, maar de oven viel uit, dus trokken we naar Nonthando, een backpackers (jeugdherberg) achter het hoekje waar we de pizza's mochten opwarmen en waar we dan ook meteen een glaasje wijn hebben gedronken.

Van reisblog naar fotoboek
reisdrukker.nl