Een heerlijk weekend

5 oktober 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Zaterdagmiddag maakte ik alvast even tijd om foto’s te bewerken en mijn blog aan te passen, tot de zus van Bruce met haar verloofde uit Johannesburg arriveerde om afscheid te nemen vooraleer ze voor 6 maanden naar Kazachstan vertrekken. We gingen heerlijk uit eten, ze overspoelden me met verhalen over Johannesburg, brrrrr, hoe mensen het daar volhouden is mij echt een raadsel.  Als er geen grof geld te verdienen viel zouden er trouwens heel wat minder Zuid-Afrikanen blijven plakken. Dee en Dave wonen er al heel wat jaren in een eigen ontworpen villa met grote glaspartijen en op maat gemaakte meubels. Je kan je wel voorstellen hoe mijn doe-het-zelf-bouw-en-verbouw-kriebels opspeelden hé! Ze trouwen ergens in de loop van april of mei en ik ben uitgenodigd.  Benieuwd wat dat zal geven!

Ook op zondag trokken we samen op en werd ik nog meer ondergedompeld in verhalen van Englishspeaking South Africans (die je blijkbaar absoluut niet mag verwarren met de Afrikaans sprekende Boeren).  In dit land is er een vorm van rasicme onder blanken, zwarten en tussen de beide groepen onderling... Een mijnenveld! We eindigden de dag met een echte Zuid-Afrikaanse braai, maar dit keer had ik ook groentjes voorzien, want dat durven zij volledig uit het oog verliezen. Een heerlijke afsluiter van een fijne vakantie!

1. Marjan De Jonghe:
    8 oktober 2009
    Hey Jorgi

Heb even tijd gemaakt om je verhalen te lezen en foto's te bekijken. Geweldig, fantastisch, super ! Ik kreeg onmiddellijk dat heerlijke vakantiegevoel en voelde het zout van de oceaan op m'n lippen ! Doe zo voort !

Een trouwe lezer
    Marjan x
  2. lieve:
    9 oktober 2009
    ziet er weer allemaal schitterend uit! je krijgt ook al zo'n mooi kleurtje precies. mooie foto's alleszins! vele groetjes van ons hier allemaal! ciao ciao!
  3. Kristine Van Mechelen:
    Jorgi,

Ik lees ook steeds je boeiende verhalen en ik bekijk ook je foto's!
    Jij houdt dat schrijven wel goed vol vind ik!!
    Je maakt wel heel veel mee!!
    Hier is het druk, je kent dat wel.
    Liefs,

kristine
  4. greet theuns:
    dag Jorgi,

Als ik deze verhalen lees denk ik dat er wel kans is dat je daar wat blijft plakken! Ik wens het je in ieder geval van harte toe deze zalige, 'pluk-de-dag' tijd!!

groetjes,

greet
  5. t.monique:
    9 oktober 2009
    Jorgi, ieder bericht van jou is als een film; ik kan mij levendig voorstellen hoe je dagen daar verlopen.
    De foto's illustreren mooi je beschrijvingen. We reizen echt met je mee.
    veel groetjes
    zondag 11/9/09 bezoeken we bomma voor de eerste keer na onze terugkeer uit Zwitserland. Schreer ik je dat we twee weken bij Thierry en Sophie hebben doorgebracht om te helpen en te genieten van de "kleine-grote" Tim.

groetjes
    t.monique
  6. aurelie marissens:
    12 oktober 2009
    hallo jorgi (of mevr.van hoof)
    als ik al die reisverhalen lees lijkt het
    wel een toffe plek op de wereldbol en wie weet
    wil ik later ook wel zo'n jaartje naar het
    buitenland
    jouw verhalen doen mij alvast dromen van
    zo'n buitenlandse onderneming
    groetjes van aurélie en van femke natuurlijk ook
    tot nog een keertje