garden of eden

5 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Dus wij vandaag met onze Nederlanders naar de "garden of eden". Hoe zal ik het omschrijven?  Een natuurlijk bos met houten wandelpaden en ook een reuzelang natuurlijk pad dat helemaal de bergen inslingerde.  Prachtig en ongerept!  Veel beesten gehoord, af en toe geschrokken, maar spijtig genoeg of net gelukkig niks groot en levend tegengekomen.  We zagen wel vogels, maar die waren te moeilijk om op foto vast te leggen. In het bos leefden luipaarden, olifanten, everzwijnen, ...  Voor 80 rand (delen door 11) kan je niet verwachten dat je ze effectief ook allemaal ziet hé.

Daarna zijn we langs de N2 gaan lunchen en wilden we en vogelpark bezoeken, maar dat was niet de moeite.  Veel vogels in aparte kooien, maar dat kon niet tippen aan de Antwerpse Zoo, dus reden we door naar de zee. Heerlijk.  Bij Plett kan je ook aan een soort lagune aan het strand zitten.  Wat mooie bootjes, veel zeemeeuwen en een moedige Nederlandse zwemmer. De watertemperatuur valt blijkbaar mee (18°-19°) maar als je uit het water komt lijkt het me toch wat frisjes.

Vanavond trekken we de stad in op zoek naar een leuke pub. Benieuwd wat dat zal geven...

1. Hanne:
    5 september 2009
    Als je nog eens langs het strand wandelt en je komt langs The singing kettle, denk je dan eens aan ons ?
  2. Resi Butzen:
    6 september 2009
    Dag Jorgi,

Kaatje zorgde ervoor dat ik je blog kan inkijken. Fantastisch waar jij mee bezig bent. Aan de oostelijke kant van Zuid-Afrika, horizontaal de lijn doortrekken vanuit Plettenberg bay ligt Swaziland. Sint-Ursula verzamelde het voorbije schooljaar centjes voor een schoolproject van vrienden van mij daar. Ik wens je succes en zal geregeld eens een kijkje nemen op je blog.
  3. Ilse:
    6 september 2009
    Helaba,
    Klinkt allemaal heel leuk.
    Hier gaat alles zijn gewone gangetje. Terug gaan werken went snel. Hoewel ik het heel zwaar vind, ben ik toch blij terug in de running te zijn.
    ek mis jou wel 'n bietjie, kus Ilse.