de feestdagen

31 december 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Ondertussen is onze vakantie meer dan halfweg en wordt het tijd voor een update hé. De vakantie verloopt hier super. Het weer is al alle dagen prachtig! Niet om jullie te laten watertanden, maar vooral om iedereen gerust te stellen. Ook al was ik niet bij de familie tijdens de kerstdagen, het was hier echt heel leuk. Op kerstavond vierden Bruce en ik samen en alle gerechten waren gelukt. Oef! Ik was in de vishal Noorse zalm gaan halen. Heerlijk. Dat was heel lang geleden, dus dat smaakte ongelooflijk lekker! Op kerstdag gingen we naar het strand (gek he) en tegen vier uur reden Joke en ik naar Rocky's. We speelden eerst jeu-de-boules en ik zat in het wining team (dat was vooral aan de anderen te danken hoor). Daarna aten we prawns met verschillende sausjes. Heerlijk! Een van mijn lievelingsgerechten op kerst. Hoeveel geluk kan je hebben he!

Tussendoor zorgen we voor de gasten bij Bruce, wat betekent dat we de kamers in orde maken, hen wat wegwijs maken in het dorp en achteraf alle linnen en handdoeken wassen en strijken. Op zich echt heel plezant om te doen (dat ontvangen he, niet dat strijken natuurlijk).

Voor de rest start ik de dagen in slow motion. Mails lezen, wat kantoorwerk, afleveringske desperate housewives zien en daarna ga ik alle dagen naar het strand of naar de lagune. Het doet echt deugd om zo na de overweldigende maanden tijd te hebben om te bekomen van alle indrukken. En uiteraard de batterijkes opladen voor we aan de maand januari beginnen.

Vanavond gaan we geloof het of niet, NIET braaien, we doen fondue! De foto's en de nieuwjaarswensen volgen.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Gaston en Agnes:
    31 december 2009
    Van ons ook de allerbeste wensen voor 2010!
    Stuur een beetje warmte naar ons toe.
    Geniet nog van al het schoon daar in het verre land.
    Nonkel Gaston en tante Agnes
  2. Bart Callaert:
    1 januari 2010
    Gestripteased voor een volle zaal.
    Geflirt met de danseres aan de paal.
    Tegen de vuist van een buitenwipper gelopen
    en ladderzat achter het stuur gekropen.
    Oh, wat heb ik gisteren goed gefeest.
    Getekend: ikke, het liegebeest.
    Dat al je wensen voor 2010 uitkomen mogen ...
    en dàt is niet gelogen.

Bart

Jorgi,
    Van ons gezin, Nele, Joris, Karin en mezelf, een fantastisch 2010 gewenst. We zitten dan wel heel wat kilometers uit elkaar, maar geven van hieruit een groepsknuffel tot in Zuid-Afrika.
    Hier alles in orde. De kinderen hebben een reuze vakantie achter de rug. Nele heeft tweede animatorencursus achter de rug en Joris dus een week het hele kot vrij. Karin heeft veel gewerkt voor school en voor mezelf komt er een belangrijk jaar aan. Nog 23 dagen en ik stap op tram 5. Joepi, want ik voel me nog op tram 2 (soms).

Nele, Joris, Karin en Bart