Alien walk en boys party

6 oktober 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Dinsdag ging ik mee op uitstap met de social club.  We gingen naar Tsitsikamma om wat meer te weten te komen over aliens (de naam voor niet inheemse bomen). Als je naar de foto’s kijkt, ga je meteen het verkleedpartijtje verstaan. De leerlingen kregen onderweg uitleg over de slechte invloed van uitheemse bomen op de natuur. Echt boeiend. We vertrokken voor een wandelingetje door het natuurpark en 3,5 uur later kwamen we steendood weer aan. De wandeling bleek een echte hike te zijn waarbij we 4 keer de rivier overstaken na een heuse glijpartij van boom tot boom. Onvoorstelbaar!  De meisjes vies gezind, uniformbroeken en schoenen vuil, in het water,... Als je dat in ons Belgenlandje zou doen, had je ’s avonds de ene na de andere klacht! Ik was nadien een wrak, want opstijgend vocht is echt geen aanrader voor de fibro.

Dinsdagavond hadden we een feestje voor alle jongens van Rocky. We aten tortilla, de living was reuzegezellig ingericht, kaarslicht, slideshows, iedereen zorgde voor eigen drank, toffe muziek, echt een heel fijne avond!  We genoten, het was echt tof om onze Vlaamse gastvrijheid te kunnen tonen! De jongens deden ondertussen al zo veel voor ons, zodat we hen op deze manier voor alles konden bedanken.