vergadering

3 september 2009 - Plettenberg Bay, Zuid-Afrika

Vandaag begon erg rustig met een wandeling naar de stad met een bomvolle zak was. Heerlijke dat je het gewoon een paar uur later gewassen en gestreken kan gaan halen! Voor de rest heel veel papierwerk op kantoor.

Op de middag kwam een garagist een wagen tonen, daar ga ik een nachtje over slapen en thuis wat advies vragen... Je hoort het snel!

Daarna hadden we de maandelijkse BIA-personeelsvergadering, dus Isabelle, Fiona, Belinda, de 8 mentoren, de 5 vrijwilligers en Georges en Arlette. We overliepen alle verschillende projecten en bekeken de verschillende plannen voor de volgende weken.  Even alles op een rijtje maakt veel duidelijk en zorgt er ook voor dat ik nog eens besefte dat hier met heel mooie dingen bezig zijn. Het is  alleen onvoorstelbaar om te horen hoe verschrikkelijk veel werk er nog is. Als je je alleen nog maar voorstelt dat leerlingen pas op hun 15 'bso' of 'tso' kunnen doen en dan nog op internaat 130 km van huis, dan kan je je toch maar gelukkig prijzen dat we in ons Belgenlandje geboren zijn! Kleuterleidsters worden niet betaald door de staat, daar moet de school een fundraising voor doen... Onvoorstelbaar hoe weinig kindjes in grade 1 kunnen, terwijl ze bij ons al zoveel geleerd hebben in de kleuterschool. Wat ook fijn is, is dat je voelt dat iedereen door al die moeilijke zaken niet gedemotiveerd wordt, maar juist meer doorzettingsvermogen krijgt!

Georges, die voorzitter is van de vzw in België, gaf een overzicht van wat er ondertussen in België allemaal aan de hand is. Tia Hellebaut verkoopt per opbod op de Memorial op vrijdag een affiche ten voordele van BIA.

En je kan het al raden, van de ondergaande zon gaan genieten in de stad en nu hebben we na een paar dagen weer heel vlot internet en kunnen we een aantal zaken in orde brengen.